måndag 16 juli 2012

Kanske inte ett slott.... ännu!

Nä inte är det nån vacker syn mitt hönshus, men det kommer att bli fint! Jag är nöjd över att jag fick överta detta söta lilla hus, mycket jobb å slit är det för att få det i bra skick igen, illa åtgången av väder å vind. Men det jag är mest stolt över är att jag gör allt själv! Därför tar det lite tid å blir inte helt perfekt, men det gör inget! Och det är nog svårt eftersom byggnaden är ca 100 år och materialet jag använder är 100% återvunnet och ibland lite skevt. Nu har jag bytt fasaden på denna sidan och isolerat, nu ska det röd målas med slamfärg och sättas upp nya fönster foder å vindskivor. Sen ska rast gården börja ta form, just nu går de i en tillfällig inhägnad på andra sidan huset.

Fan vad duktig jag är!!!


Inga kommentarer: