onsdag 26 november 2008

Vackert Linne.....


Har jag hittat på i Röda korsets butik i Gränna, letade igentligen efter lakan att hänga över soffan men fann dessa i stället. Tänkte sy ihop dem till kuddar till köks soffan. Hade ju tänkt att ta in lite rött nu i julens pynt å det gäller att börja lite försiktigt så att jag inte får en chock!

Hittade åxå de fina franska sopp skålarna, dock bara tre och lite udda men vad gör det om 100 år?
De ska få agera krukor till att börja med men jag vill inte ge mig ut på mossjakt i kväll, vi bor ju i skogen så det är rätt mörkt vid den här tiden på dygnet;-)

Moddellerade en liten flugsvamp med dotterns lera härom kvällen, jätte kul att sabotera tyckte hon men jag lyckades rädda den undan kniven å allehanda köksredskap som hon hade lånat....







Nu hoppas jag att jag kan få låna grannens symaskin så jag kan få till kuddarna, min maskin är ju dum som jag tidigare nämt... Ska besöka sytillbehörs butiken för lite fina röda band, kan nog bli lite lagom rött då...

Å så var det då dax att stoppa huvudet på kudden igen, kram å go natt!

Posted by Picasa

1 kommentar:

Elzie sa...

Vilka fina kuddar det kommer att bli. Och "krukorna" var ju hur fina som helst.
Hoppas du får en bra advent.
Kram Elzie