torsdag 23 april 2009

Kanin är allt bra att ha....

Ja lika bra att grabba ett stadigt tag om kanin, man vet ju inte om han hoppar iväg!
Visst är han fin min lilla gosse?
Ja nog allt är jag lite kär!


Min kära sambo köpte oss en ny bil lite innan lill killens ankomst, vi behövde ju en större eftersom vi nu har två barn och en hund, så ska allt med så fick det bli en större bil.
Så istället för att köpa en som bara är att tuta å köra så köper han ett renoveringsobjekt,
Phu! tänkte jag men sa inget...
Bilen fick han ju billigt, motorn var kass.
En ny motor fick han tag på... åxå den till ett bra pris.
Medans han ändå skruvade så bytte han massa saker som kamrem, filter, olja, nån knas mojäng till som jag glömt namnet på....
Allt detta gjorde han och grann gubben på ett par tre dar...
Imponerad, ja det blev jag allt....
Ja menar vem byter motor på bilen en fredag kväll?
Nu har det inhandlats lite mera pyssel till bilen, vinge, högtalare, låsinsats till bagageluckan, å annat smått å gott, och i dag kom gräddet på moset, nya däck!
Så ser ni en mörkgrå volvo som susar förbi så är det nog bara jag!
Ska ta en ett kort på vrålåket i morgon....
Allt för att vi ska åka lite bekvämare och med lite mer glans än i Renulten...
Tack älskade sambo för allt slit med nya bilen, den är jättefin!





3 kommentarer:

Nettan sa...

Oj vilket slit, för en bil till dig !
Hade inte min sambo gjort, men han köpte mig en NY eller ja fr. 2002, en röd Toyota Yaris idag.
Så nu slipper jag den gamla rostiga 740 fr.~89, med 45.000 mil på nacken...om jag är KÄR, jajjamensan =0) !!

Och jag förstår om du är upp över öronen kär i den " lille " ;0)

Kram Nettan

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken sötnos1 man kan aldrig se sig mätt på underverken...

önskar dig en fin helg

Kram Viveka

s' sa...

lille söööt:) /anna