torsdag 22 april 2010

Äntligen....

...så vågade Oscar krypa igenom tunneln....
Men det var lite läskigt!!!




Idag har jag varit duktig, jätte duktig!

Jag har ringt å ringt...
till Telia,
Jönköpings Energi,
Scanova,
Reparatören Dan,
Placeringa damen på kommunen,
Försäkringskassan,
Bvc sköterskan,
Barnmorskan,
och till ännu en barnmorska...

Ett under är att telefonen inte vuxit fast som jag pladdrat i den idag...
Gud vad skönt det är när sånt ar gjort som man dra på....

Å en annan sak som man gärna drar sig för är ju tandläkaren...
Hu, får rysningar bara jag skriver ordet....

Förr förra nyåret så lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i tandläkaren,
eller ja inte ta tag i henne utan det där med att gå dit...
Samma löfte blev det efterföljande år och de löftena har jag verkligen hållt!
Så förra året så var jag nog där 5 eller kanske tom 6 gånger och redan i år har jag varit där 3.
Nu är det ju inte så att det är katastrof i käften utan jag har ju oturen att vid varje scrap träff så biter jag sönder en tand!!
Ja det är sant 2 ggr har jag bitit sönder samma tand på en träff.
Första gången var det en stor lakriskrita och andra gången en färsk ferarribil. =)
Så den har de fixat å donat med en hel del sen blev det en trevlig rotfyllning på det åxå...
Men igår var det "årsservice" och lite lagning på tanden som jag bitit sönder (igen!)
Men igår fick jag tänderna polerade å de blev så tjusiga så....
Och när allt är fixat å klart med den permeneta lagningen på tanden så ska jag ge mig en tandblekning i present,
fast nu blev ju tänderna så fina igår men jag slukar ju litervis med te så det kan nog behövas.
Om inte för att ge mig själv som belöning!
Sur å dyrt det där men man känner sig duktig efteråt!

nä nu ska jag borsta tänderna ;)

Kram kram
Posted by Picasa

Inga kommentarer: