torsdag 20 maj 2010

Spökerier....

Ja nu börjar det bli lite mycket.....
Jag har väl alltid trott på att det finns nåt mer än vi som andas syre.
Det har ju hänt oförklarliga saker i dett huset alltid, främst på senare år.
Men nu börjar det bli lite väl mycket.
På två veckor så har det hänt mycket knasiga saker som jag inte kan finna någon förklaring på.
Annars så brukar det ju finnas en logisk förklaring.
En morgon förra helgen så vakande vi vid halv åtta tiden och hela familjen gick ner samtidigt. Gick in i badrummet för att kissa med dottern och då låg vägg klockan i badrummet i badkaret.
Klockan sitter på väggen med en sugpropp men inte nära badkaret utan en bit därifrån , ca en meter. Klockan var isärplockad, glas, urtavla, ram, batteri och sugpropp låg i en röra på botten av badkaret. Skulle klockan ha trillat ner så skulle den hamna på golvet.
Jag vaknar väldigt lätt, skull hört om någon varit nere
och dessutom var båda barngrindarna låsta.
Jag la mig sist på kvällen och vet att klockan satt på väggen då jag slängde ett öga på den när jag kissade för natten, varefter jag gick upp å la mig.
Samma dag fast några timmar senare satt jag återigen på toa och då föll en handduk ner i badkaret som hade hängt där på badkars kanten i säkert två dygn.
Inga dörrar var öppna så att det kunde bli drag och ingen var mer i rummet...
handduken hade tidigare varit blöd då barnen lekt med den när de badade så den var formad efter badkaret och lite "stel".
I måndags så hade vi städdag i stallet, alla var där. Vi röjjde och gjorde fint och medans vi höll på så sadlade P och N den nya ponnyn. jag frågade vad N hade gjort på jackan då det var röda fläckar på vänstra armen, och vi letade efter någon som blödde, men varken hästar eller vi var skadade. Även en 7-8cm lång rand i min högra handske vad rödfärgad och fortfarande fuktigt. På golvet fanns där droppar. Blod? från vem?
Här har jag ingen aning vart det kommer från.... vi kollade alla hästar noga och ingen utav oss hade nåt sår eller nåt som blödde. Vi drack apelsinsaft till fikat.
Tidigt i morse så åskade det rejält och nära, sambon sprang ner och drog ut kabeln till telefon och dator. när han kom upp igen så slog den gamla pendel klockan i vardagsrummet.
Ingen kabel drogs ut i näheten av klockan och han har inte ens passerat den förbi då den står i andra änden av rummet. Den är inte uppvriden. använs som prydnad. Den har slått vid tidigare tillfällen 2 ggr med en och en halv timmes mellanrum. katterna var på övervåningen och hunden likaså....
För två veckor sedan grävde vi klar dräneringarna och grävde ner elkablar och vattenledningar till lillstugan. då råkade några utav stenarna till den gamla husgrunden lossna och delar av ett tidigare cementgolv togs bort för att det skall bli altan där. Vi tog även bort den gamla trappen på baksidan.
Vem har vi gjort arg?

Inga kommentarer: