söndag 17 juni 2007

Ett litet skåp och en stor dröm.....

Här har nallarna fått flytta in, de har till och med haft en rejäl fest så nu hoppas jag att det blir lite lugnt framöver!
Fru Kanin har hamnat ovan skåpet hon är lite för stor så hon går inte in....
Å hon säger att kaniner inte ska sitta bakom nät, de vill vara fria å det har hon lurat i kaninerna från stallet med för hur jag än gör så rymmer de ur sin bur!




Här har vår goa lilla granne plockat jordgubbar till oss, så smarriga!
Å hon ska baka jordgubbstårta till midsommar, som vi firar alla familjer tillsammans här uppe på vår gård, kommer massor utav ungar å popcornvagnen kommer att gå för högtryck!

Med denna bild vill jag säga tack till min kära sambo, tack kära du för all hjälp med hagar å allt annat! Utan dig hade det inte gått!
Denna lilla "Hjärta på tråd" med den lilla stenen fick han utav mig långt innan vi kom till "jag älskar dig" frasen.
Men som jag säger dig varje natt vi somnar;
JAG ÄLSKAR DIG VERKLIGEN SÅ OTROLIGT MYCKET!

Ja nu är hagen färdig, den största utav dem, flera lass med taggtråd, trasiga stolpar, järn skrot med mera har plockat ur marken å samlats ihop i en jätte hög.
I morgon skall hästarna för första gången släppas i denna gigantiska hagen å vi kommer få svårt att hitta dem, men det kommer att få det så bra!
Jag har en dröm, arbetar på den så ska göra nogranna efterforkningar om jag nån gång kan få chansen att genomföra den.
Vill öppna ett ekologiskt cafe här på vår gård med butiksdel....
Kunderna finns, lokal finns, viljan finns men pengarna saknas!
Varför skall det alltid vara pengarna som styr?
Ja, spåna vidare ska jag å se om jag kan förverkliga min dröm.
Varför ska inte jag kunna få igenom mina drömmar?
Nä nu är jag lite trött så jag ska vila mitt lilla huvud på kudden ett slag.
God natt å sov gott!

3 kommentarer:

Elzie sa...

Blev ju ett toppenhem för nallarna. Låt du kaninen knorra. Hon har inte mycket för det *s*.
Vilken fin sak du gett sambon. Så gulligt med tycker om. Och han är väl värd det efter vad jag förstått.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

www.mariante.se sa...

Men vilket underbart nalleskåp....
Önskar jag hade en kappsäck la Pippi med gullpengar, då skulle du få så det räckte till ditt cafe, var så säker! Nu har jag bara en kappsäck med nysådd dill å det får du mer än gärna en knippe av , när du nu kommer på besök.
Skrattade gott åt det där med tvättsäck, du vet inte hur rätt du har!
Kram

Anonym sa...

Hej Tok!

Så fint du skrivit om sambon, visst är de guld värda!(oftast);-)

Din cafe ide´verkar toppen! kan inte af eller almi hjälpa dig med startaeget bidrag eller liknande!

De ska ju gynna unga som vill driva eget särskilt på landet!!

hoppas vi ses snart
Kram Mia