måndag 11 juni 2007

Lite pyssel och mera utav min "lilla" trädgård!

Idag har det varit varmt, himmla varmt!
Tur att vi bor lite högt för lite fläktiga vindar har svept förbi här ibland!
Lilla skruttungen tycker värmen är jobbig så därför har vi messt varit inne under de mest intensiva timmarna på dagen.


Idag har jag åxå gjort färdigt min lilla brev-facks-hylla eller vad vi nu ska döpa den till.
Den rymmer såna där nästan fyrkantiga små kuvert som man alltid hade förr. nu blir det väl kanske räkningar som kommer att "förgylla" denna lilla hylla.
Här ser ni en suddig före detta bild på mitt lilla "tredera-offer"
Är nog nån liten flitig själ som gjort den i slöjden eller nåt för så värst gammal var den inte som jag trodde, men nu är den "kadunder fin"





Här ser ni resultatet, med lite grön umbra inslipat i färgen för en mer patinerad look! Funderar på om jag ska skriva typ räkningar eller nåt på den lilla smala kanten som är vi nätet, har inte bestämt mig än...


En liten närbild på den...



Jag älskar ju mina små taklökar å måste bara visa några bilder till på mitt lilla "sten land".
Detta är nån lite fetbladsväxt som blommar himmla fint, fick dem utav min granne å de har rotat sig riktigt bra trots värmen....

Tack lilla grannen!



Här är fem stycken takisar som snart ska gå i blom, det blir jätte tuffa blommor på dem ganska rosa och ser rätt taggiga ut, ska fota när de slagit ut ordentligt.



Ytterligare några lökar som ska till och blomma, dessa skiljer från de andra eftersom de är lite sammets ludna, jätte söta, första gången de blommar här hos oss!




En liten närbild på "skönheten"






Min lilla krona, som igentligen är en vägg ljusstake för klot ljus, men den åkte ner i rabatten, nu har den blivit ihop växt så den sitter liksom fast.






I år blev det en liten mindre odling men nåt blev det i allfall.
Lite ringblommor, tomater psylialis och sommarlavendel.
Min fina vatten kanna som jag fick utav en gubbe på tippen som skulle slänga den.
Tack snälla farbror!
Tycker de gröna i plast är så trissta!




Här kommer en gåva från två vänner som bor "låångt" borta från mej! Tyvärr är väl inte vi så duktiga på att höra av varandra å nu börjar det ju bli barn å sånt inblandat å då hinns ju inte allt med!
Det är min vinranka, förra året gav den två klasar vindruvor nu är det fullt med vindruvor så nu blir det äta utav.
Mina kära vänner gav den till mej när de var här på besök en maj helg för två årsedan å nu börjar den bli riktigt stor å stadig. Drömmen är ju att nån gång få ett uterum en sk. vinterträdgård å då kommer ju vinrankan att bo där inne.



Här ser ni några klasar med vindruvor, glömde visst å vrida bilden men vrid på huvudet!




Nä nu ska vi äta kvällsmat, har ju bankat lite stängsel stolp å lyckades slå släggan på benet så nu haltar jag med! Så typiskt mej!
God natt kära vänner!









3 kommentarer:

Elzie sa...

Roligt att se vad fint ditt Traderafynd blev. Även slöjdsaker kan bli lyckade tydligen *s*.
Mysiga taklökar du har. Och så många...
Kram Elzie

Anonym sa...

Vad snyggt "brevfacket" blev!
Gillar verkligen din krona i rabatten också =)

Amoroso sa...

Din brevhylla blev verkligen otroligt fin ommålad. Precis en sådan har jag varit på jakt efter i flera månader utan att hitta den perfekta.