torsdag 9 oktober 2008

Höst känslor.....

Ja, nu är det höst på riktigt.
Går liksom inte att förneka längre. Gula löv, kalla vindar och hög luft.
Men visst är det härligt ibland också, framför en brasa med en kopp te, en filt och en bra bok.
Jag brukar bara hinna med filten och teet, för trött för att läsa, möjligtvis en tidning då.
Den här bilden togs förra fredagen när vi grillade banan med choklad i folie i kakelugnen, man kan se dem om man tittar ordentligt. Otroligt gott var det!



Var i stan härom dagen skulle kompletterings köpa lite golv som vi har lagt i köket. Råkade springa in i en annan affär en den vi skulle till och fick med mig detta lite juliga fat och lite Yankee Candle ljus....




Köpte för länge sen det lilla "vasen" med blomman i, hittade en till liknande på loppis i förrgår, kan man kalla det samling om man har två? Just nu finns det inte utrymme i plånboken för stora urnor så det blir de lite mindre i proslin, ganska söta men en liten blomma uti, ska se om det bli nåt besök till en bloster butik i helgen....



Nu har vi äntligen fått tummen ur och fogat kaklet i köket, det blev mellan grått, passar golvet jätte fint.
Det ska ni få se i helgen, kanske i morgon om jag orkar.

I eftermiddags åkte sambo och dotter ner till skåne för att hjälpa svärfar med ett projekt i stugan, så nu är det tomt här hemma kan jag lova. Å på lördag ska jag ha sovmorgon! ska bli så skönt att sova ut lite, fast om jag känner mina små söta rara husdjur kommer någon utav dem väcka mig ruskigt tidigt så att jag inte kan somna om....

Här ser ni kaklet och fogarna och på tal om fogar så har jag fått ett nytt bälte som ska hjälpa mig lite med min otroligt obekväma foglossning som idag är en pina, sjukgymnasten bände och vred mig så nu har jag "sketa ont".
Oturligt nog så har jag den modellen av foglossning som aldrig "går över", dvs jag har foglossning även om jag inte är gravid. Så jag har lovat mig själv att nummer två är sista busfröet i vår familj, min lilla kropp orkar inte så mycket mer.



Nu ska jag gå å sussa tidigt, bara borsta gaddarna först å kanske kika in till några utav er först....

KRAM PÅ ER ALLA!

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Millas hem sa...

Mysigt du beskriver hösten...och jag gillar kaklet a lot! :)
Kram Camilla

Nettan sa...

Ja det vart riktigt snyggt med kaklet !
Ja ont i höfterna vare sig man är gravid eller inte, är ju inte speciellt skönt =0( .
Reumatiker som jag är, så är detta väder heller inge kul för mina höfter & ryggslut, känner mig höggravid el. som en 8o~årig *kärring*....suck !!

Ta hand om DIG !
Kram Nettan

Snusilus o Sannibus sa...

Så fint ni har det! Och vad gott med banan och choklad, gjorde vi i somras :)

Hoppas att det hjälper lite med det nya bältet!

Kram o ha en fin helg!

Susanne