onsdag 11 februari 2009

Önskemål.....

Fick lite påmaning idag om att jag skulle lägga upp mer helhetsbilder och faktsikt (för en gångs skull!) så har jag inte stylat inför fotograferingen.
Utan det blev mer, Oj vilken ordning jag har idag, kanske skulle jag ta ett kort?

Ja nu börjar ju köket att likna mina drömmars mål, än är det lite småfix kvar men det är så att vi springer på målrakan i allafall.
Vi har luckor i Duvbo serien från Ikea, några stommar kommer även de därifrån men vi har modifierat om gamla Marbodal stommar så att de passar men luckorna och i vissafall har vi fått göra om luckorna så att de passar stommarna, liteet pill jobb. Men det mesta jobbet har min kära far gjort!
TACK IGEN PAPPA!

Det saknas en list som ska "ligga under skåpen" och lite målning kvar. Eftersom papap har fått såga om luckorna så måste dessa ju målas igen.
Sockel lister saknas de åxå....
Får inte de å passa som far sågat??!!??

Fösta kortet är på vitrin delen och dörröppningen ut till vardagsrummet, som vid foto tillfället var helt nersläkt.
Fast det är ju grå tapeter så det är lite för mörkt även när det är tänt enligt mig... men fina tapeter, men för mörka, ha ha, jag är skadad!!



Detta kortet är på själva köket, gasnka pyttigt men det går inte att få på annat sätt då det är dörrar å fönster överallt. Så det får bli så här. Vissa tycker att vi ska sätta igen dörren till vardagsrummet, men Nä, där blir det stopp, det skulle döda husets energi totalt och inte kännas alls bra för mig. Då lever jag hellre med ett litet kök! Här saknas åxå listerna under skåpen....



Idag har jag suttit hos Angelika på Hildas Rum i Huskvarna (en scrapbutik) och pysslat med ul bilderna på vår lille kotte i magen, ska uppdateran scrap bloggen med det blir inte i kväll.
Tack Angelika för gästfriheten och all inspiration!

Nop, nu är det dax för bingen är trött och har ont i svanken.

Sov gott alla barnen, som Felicia säger!



Posted by Picasa

4 kommentarer:

Loppis Lycka sa...

Men va fint!! Älskar IKEAs Duvebo serie. Finns i mina planer då det skall göras en köksrenovering i mitt hem.
Jag håller med dig.. man skall inte stänga till dörren. Det är viktigare med att energierna kan röra sig fritt!
Kram Josefine
Loppis Lycka

Angelika sa...

Å vilket mysigt kök! Jättefint va det!
Tack själv för att ni kom, alltid lika roligt! :-)
Ta hand om dig å magen nu!
Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Så himla fint det är. Älskar Ikeas kök. Jag tycker som du att det är viktigt att man kan gå igenom rummen för att få den öppna känslan.

Kram Viveka

Anonym sa...

Jättejättefint! Vad roligt att se. :)