tisdag 16 mars 2010

Älskar dessa stämplarna.....

Det bidde ett kort till med pippin och rosen, detta i lite starkare färger, fast lite dova ändå...
Det är MME nya serier som är underbara, kvaliten är tjocka fina papper med lite struktur och mönstren tilltalar både scrappare och kortmakare.... perfekt för jag börjar nog se mig som en blandis av dem båda!

Den första bilden är scannad, men jag tyckte inte att det blev så mycket bättre resultat än att fota dem, ändå har jag en ny foto skrivare som borde vara super.... =(
Så det blir nog att fortsätta fota även om det ibland är dåligt ljus...

Här har jag valt ett prickigt papper som går i samma färg som rosen som är målad med refiller från Ranger, färgen är ganska dovt gammelrosa.... även denna ros är clear embossad och pimpad med en vit penna för att skapa lite djup i bilden...
Fågeln har jag gjort som i förra inlägget fast jag stämplade med smutsad dyna i brunt å svart....
Grattis stämpeln ä stämplad med en chalkdyna och en dyna med "dassig svart färg"som var min första dyna, färgen blir mer grå än svart.... sen har jag dammat av motivet med Perfekt pearl i guld färg, svårt att få med skimmret på kort...




Här sitter fågeln på kuddar medans fågeln är fäst på spetsen under...



Insidan är stämplade med en rosa dyna och en brun lite blandat sen perfekt pearl på stämplingen, till slut en liten pärla i mitten av rosen...



Även detta en ny favvo, handgjord, enkelt och tufft!



Nu ligger det 3 kortet å väntar på att monteras men nu är det jobbet som mamma som kommer först,
sen i kväll när barnen slocknat så smyger jag in i bubblan igen....

ha det bara bäst!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: