måndag 26 maj 2008

Ljuvliga väder och skitiga fötter!

Här skiner solen och vi är ute i trädgården och pysslar lite, mest jag, lilla hönan mest skruttar runt och saboterar.
Står i landet och gräver iförd foppas tofflor, nja kanske inte hans men såna som han har. Det är hål i dessa små sköna tofflor, (om man kan kalla storlek 39 små!?!?) vilket resulterar i att mina "små" fossingar är alldeles svarta, härligt!!! Det ska ju bli ett land, vissa saker är redan sådda fast min lilla mur runt om är inte ens inom synhåll, håller på och ordnar å grejjar med gångarna nu, raka kanter ska det vara. Landet är lite som vår flagga, avlång med rutor som de blå fälten i flaggan, gångarna är de gula korset i mitten. Fast som sagt det är ett litet tag dit, kanske nästa vår? Ja ja, huvudsaken är ju att potatisen växer!! (den var lite sen i så kanske blir det grannens till midsommar?) Är det något som använder fiberduk?, Tänkte att jag skulle testa denna duk, men nu undrar jag om man kan vattna på den eller måste jag lyfta på den varje kväll?



Dessa blommor är så fina tycker jag!!!



Ja som sagt, lite jordigt, mycket gräsrötter och en hel del stenar!!




Lite rädisor har vi sått, så gott!!!


Nu har jag löst det med bilduppladdningen, himmla vad jag är smart ibland alltså!
Man laddar upp bilderna i programmet picasa och så trycker man på knappen "blog this"
så kommer man automatisk till bloggen, hur smart är inte det då?


I eftermiddag ska jag lura med sambon till en handelsträdgår i tranås, han kan gott följa med!


Ha en underbar dag!!!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: