onsdag 28 maj 2008

Blommor och aj aj!

Ibland säger folk att jag har en väldans otur, och idag känns det faktiskt så.
Dagen har varit allmänt knas, inget har gått som jag velat och det har hänt massa onödigt, sånt som jag itne vill lägga tid och pengar på men nu är det väl så och det är väl bara att acceptera.
Skulle vilja stoppa huvudet under kudden och bara hoppas att allt snabbt över.

Har lyckats med konststycket att bita sönder min tand, illa! Nog med att den var dålig innan nu är den very bad!
Men kanske löständer vore något?
Kvaliten på mina tänder är inte den bästa, men det här var ju så onödigt!

Jag hade planerat och unna mig en ny köksmaskin när mina skatte pengar kom, men nu får man väl kila iväg till farbror tand doktorn!

*suck!


Denna vackra bukett fick jag på jobbet som tack för min insats under dessa 3.5 åren.

Jättevackra!






Å min lilla hästapålle har gått å blivit halt!!! Stackarn! så nu har hovis varit här och skurit sönder hoven och plåstrat om henne riktigt ordentligt. Jag som i onsdags ringde försäkringbolaget och beslutade att jag skulle göra en ny besiktning på henne för att höja försäkringen så att även hälta gällde, tji fick jag för det! Huvudsaken är att hon blir snabbt bra, så ska hon få nya skor och sen sätter vi igång med träningen igen. Vi som precis hade börjat komma igång med lite longering..... Ja ja, ett steg i taget!



Så denna lilla låda som vi har här hemma för plåster och annat bra att ha får symbolisera denna dagen som messt är aj aj!




Tack Min vän E för all hjälp med hästen och allt annat du hjälper mig med!!! Du är en räddande ängel!


Tack Min vän J för att jag får babbla av mig hos dig med mina "totto" problem, dina ord får mig att känna mig en smula lugnare! Snart har du sommarlov från allt pluggande!!!

Kram och god nattm, nu ska jag stoppa en het potatis på tanden!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Änglahem sa...

Usch då! vilken hemsk och tråkig dag! Det där med tänder känner ju jag allt för väl igen...varför ska det vara så dyrt att gå till tandläkaren?!! Känns inte riktigt rättvist för oss som inte har de bästa tänder....jag äter ju så mycket värktabletter bl a. så jag blir muntorr vilket ju inte är bra för tansebissingarna. Skynda dig innan 1 juli för då skulle det väl inte bli nån hjälp alls från FK förräns man är uppe i 3000:-.

Stackars hästen...jaa jag tycker synd om dig med....vilken attans otursdag det blev! Men nu kan det ju knappast bli sämre!!! Nu kan det ju bara gå åt ett håll, och det är ju UPP!!!

Hoppas att du får en bra dag i solskenet idag iaf!!!
Kramar, Ulrika

Egga Gården sa...

emma pemma..
jag brukar ta sprit på en bommuls tuss och bita på det hjälper=)
om inte f norpat allt..hehe

där ser du man skall hålla sig till små djur det är små utgifter=)

men jag får hoppas det blir bra..

jag hitta några kycklingar jag vill hämta det är hollänsk vithätta finns i din ras bok.. fick en lika dan av m farfar när jag fyllde år=)

ha det gotti kram