söndag 21 februari 2010

Återvunnet men inte nyuppfunnet....

För en tid sedan var vi hemma hos en vän och hade en liten pyssel kväll...
Å vad roligt det var... Fick testa lite nya saker å det kan ju trigga igång fantasin nåt oerhört.
Hennes hem utstrålar värme (förutom från alla hundra värmeljus!)
kärlek och många kloka ord finns skrivna lite överallt där man minst anar det...
Blev så inspirerad av alla hennes vackra ting, så energin och inspirationen vart jag bara tvungen att göra nåt med....

Hon hade så fina ljusstakar och dem gillade jag....
Och med tanke på att virke finns det massor av i ladugården sen vi rev
innertaket i vardagsrummet för snart 3 år sedan, "bank bokstäver"
visste jag att det fanns någonstans i röran där ute och sen var det bara själva ljushållaren som saknades...
eftersom jag gillar att använda det som redan finns så begav jag mig till stans loppisar och letade....
och fann en del ljustakar som vi sen slaktade med vinkelslipen...

Så allt är återvunnet och inget har köpts för att framställa den "nya produkten" Sånt gillar jag...
Så efter skrubbande, oljande, torkande, bankande och till slut svetsande
så har vi nu vägg ljustakar med härlig patina och vackra ord...
Dock så gav svetsen upp och de sista får vi ordna till en eftermiddag i veckan...

Kanske finns det någon över till salu snart?
Har du en text som du vill ha inbankad på en träbit och sen hänga den på väggen,
kanske med ett ljus i så säg till, jag har massa bank i kroppen som behöver komma ut...

Ska ta ett kort på en upphängd och tänd, men det får bli ett eftermiddags projekt när svetsen är på bra humör igen...
här får ni en liten sneak peak i allafall....




Och tack Cecilia för att du värper på min ägg ett tag, hoppas att det blir nåt utav det hela =)
Har massa ideer och tankar.... ha ha!

Nä nu är det bingen, fast jag skulle nog kunna "gå igång" hela natten av energin jag har i hövvet.
Fast igentligen är ju väldigt väldigt trött!

Sov gott på er!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Vilken kul idé, svårt det där med ord på väggen, det finns många och många används men man måste ju gilla dem ett tag...
Må så gott
/Karin

Kristina sa...

Vill gärna ha ett par visdoms ord på min vägg..
Fånga dagen - Carpediem är väl en klassiker...Hör av mig!!
Kram

Angelika sa...

Du är så duktig!! Du vet att jag gärna skulle vilja ha en, orden får du välja själv :-) Hoppas svetsen är på er sida snart igen! Får man nåt besök i veckan då? Hade varit mycket trevligt :-) Stor kram Angelica