onsdag 3 februari 2010

Vad vill jag bli när jag blir stor??

Ja jag har faktiskt inte en aning....
det är ju dax att börja se sig om efter ett jobb eller en utbildning.
Problemet med utbildning är att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor.
Tycker inte att det låter lockande med dyra studie lån om jag inte brinner för det jag läser/ska bli.
Så att välja studier känns lite fel på nåt sätt.
Jag vet vad jag tycker om att göra men att omvandla det till ett yrke som "lönar sig" blir svårt.
Skulle kanske kunna tänka mig att läsa nån ekonomi kurs eller så om jag hade ett halvtidsjobb.
Men jag har ju inte det heller så det blir ju lite knixigt...
Och att bo där vi bor och jobba deltid inne i stan lönar sig inte,
det går nästan jämt ut med bensin och bil kostnader.
Tankarna om att det snart är dax att hitta ett jobb gnager i min lilla redan överarbetade hjärna dagligen.
Oron att vara utan jobb är stressande och gör det svårt att njuta av mammaledigheten som är kvar.

VI ska ju försöka satsa på att få in fler hästar på gården till hösten på helinaccordering,
och då kan jag jobba deltid i företaget. Men det räcker inte under vinterhalvåret.

Så är det nån som behöver en glad, energisk och flitig liten myra så ropa på mig!



Enkel efterrätt för att förgylla dagen lite serverad i gamla vackra koppar!




Kramar till er alla där ute i snön!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

fröken Elin sa...

TACK Emma för presenten! Jag blev jätteglad, nu blir det äppelpajer i massor till hösten, och chutney förståss! Kramar!!!

Jennie sa...

Hej Emma!
Tack för i helgen! Det är alltid lika roligt att komma och hälsa på hos er :)
Jag tycker du är grym! :) Kram

Kristina sa...

gud vad det ser gott ut....=)