torsdag 11 februari 2010

Nybakat?

Dagarna är ju långa (ialllafall när det gäller att roa en tre åring!) och vinterns favorit är nog Trolldeg!
Enkelt att blanda och kul att leka med... vi har massor med krummelur figurer nu!

Men så kom jag på den smarta iden att "baka" med dem.
så när lillan gjorde krummelurer så slängde jag ihop kanelbullar, kringlor och gaffelkakor.
Sen in i ugnen på tork och sen kom det roliga, att måla dem!

Har ju som bekant ett pysselrum så därifrån hämtade jag färger å penslar och skred till verket...
Enkelt, kul och kladdigt!
Resultatet blev jätte bra och nu får jag fika flera gånger om dagen! =)






En nöjd liten konditor...



Ha en solig torsdag!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Kristina sa...

vad fina de blev..kunda absolut ha lurat mig om jag inte nu veta om att det nog är en aningens torra;)
KRAM och hälsa Flisan

fröken Elin sa...

Verkligen fina, jag tror absolut att de går att sälja i din "webbshop", perfekta att leka café med!