torsdag 6 mars 2008

Pyssel hörna och Country kryssnig...

Ja, då har jag burit å släpat upp en del av mina pyssel grejjer, det är nog lite kvar. Har en egenskap att sprida ut dem över hela huset, men nu minsann ska det vara slut på det....

I helgen ska vi på kryssning, lilla hönan kommer att vara hemma med Farfar och Farmor Lena. Ska bli skönt att komma iväg å umgås lite bara vi två. Skaffa lite ny energi och kramas lite extra mycket...
Ultimate Country Cruise
Det är en kryssning med Country tema, och kläderna hänger å väntar på mig, hatten likaså. Bootsen har dotterns släpat runt på så de ligger lite här å var i vardagsrummet....
Vi har gett våran granne denna lilla utflykt i 30 års present så vi är tre par som åker tillsammans, ska bli så kul!



Visar några utav mina tovade ägg i härligt klara färger...





Ett litet sött "musöra" på björkriset...



Tulpanerna och ranukeln (rätt böjning?) fick hamna på lilla bordet i stället....

Ja så här blev det....
Fick lite lätt beslutsångest när jag skulle skruva upp hyllorna, helt plötsligt visste jag inte alls hur jag ville ha det, sen när jag började skruva så bet inte skruven i väggen? Vi har ju timmerväggar så det var lite märkligt att tio centimeter långa träskruv inte fick fäste, nånstans? Men vi konstaterade att den väggen är nog inflyttad en liten bit, för man kände att det var mellanrum under första lagret med Tretex. Men nu är hyllorna uppe, känns som om jag skulle behöva fler för det är redan trångt!


Spets är alltid bra att ha... och vackra att titta på!


Den lilla söta burken med änglar på har jag fått utav min mamma, Tack snälla mor!



Min spik bräda jag gjorde för några veckor sedan, har inte funnit platsen till den förrän nu, den får äran att hålla ordning på mina alla saxar av olika slag.


En rostig nyckel vi hittade när vi grävde ut på framsidan, kanske är det den gamla dörr nyckeln till huset eller förrådet?


Brädan med sytråds rullarna har inte fått sin plats än utan står lutad mot väggen så länge..


Korgar är bra att ha grejjer i, olika saker i alla korgarna, tänger, ståltråd, band, snören å allt annat ligger i sina respektive korgar...


Jag är nöjd! Nu ska jag bara hitta en skön stol, den som står där nu är lite väl liten och rak ryggad för att det ska bli skönt att sitta där länge vilket jag ju kommer att göra.
Har en kontorsstol modell mindre men golvet lutar så troligtvis kommer den inte att hålla mig kvar vid bordet... Men det är ju charmen med gamla hus, inget är rakt!

Nu ska vi städa lite i lekhörnan, tror en tornado har gått fram där...

Ha en bra torsdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken trvlig blogg du har...Jag är ute och tssar runt på för mig helt nya sidor och himmel så kreativa folk är!
De där tovad små äggen är hur fina som helst. Inte dumt att få en hel garderob att få till arbetshörna...de där små hängarna av vrakvirke har vi gjort här hemma också...

Ha det så gott och jag återkommer gladeligen till din sida.

Från Malins-kuriosa.blogspot.com

Änglahem sa...

Vad bra din lilla pysselhörna blev!!
Den där sytrådshållaren var himla fin och rolig. Väldig ordning och reda, tjusigt!

Hoppas att ni får en fin kryssning, låter superkul!!

Kram
Ulrika

Peters Projekt sa...

Hejsan! Hoppas cruisen var trevlig.

Vad fina de där tovade äggen är! Hur gör man så´nt?

Såg att du undrade över gärdsgår´n. Jo,det går åt en del "pinnar" och är lite slitigt att göra men resultatet är väldigt trevligt. Inte direkt svårt heller - jag lärde mig via nätet. Perfekt för att hålla vovvarna inne på tomten - se bara till att inte ha några glipor ;)

Ha det bra! / Peter