onsdag 12 mars 2008

Svin Ont!

Gör det just nu i mitt knä....
I Fredgas knäkte det till i knäet och smärtan var hemsk. Kom nätt å jämt ut i bilen å tog mig hem där jag ringde vårdcntralen. Tur nog fick jag en tid med det samma och läkaren konstaterade att jag hade nåt latinsk syndrom i knäet. Något med ledband, korsban och minisken. Allt låg inte där det skulle och en operation blir det nog så småning om. Jag fick piller, vad annars?!? och en tid till sjukgymnasten om 2 veckor. Men jag tycker inte mig känna någon förbättring, snarare tvärt om. Trots smärtstillande.
Ska ringa Vc i morgon igen.
Känns som om knäet är blött och varmt. Innuti krasar det och leden knäpper var och vart annat steg jag tar. Morgondagens projekt.

På tal om svin, detta är Barbro, hon är 8år gammal och en ganska barsk dam. Gillar inte män (?) men gillar äpplen, banan och smörgås (utan skinka!) desto mer. Nu i sommar ska hon få en ny stor hage tillsammans med lilla Siri. Ska börja å bygga så snart helgen kommer. Några stolpar åker ner i baken i allafall, sen får vi väl se hur knäet mår.

Till Påsk kommer släkten, de får allt hjälpa till.... hi hi!

Så har du lite smörgås, pasta, eller kanske lite äpplen du inte behöver å har vägen förbi Gränna så hälsa gärna på oss å Barbro förståss.



N u ska jag knapra lite piller sen lägga knäna på kudden å sova för i morgon vaknar hönan tidigt! Våran dotter alltså, hon är en liten höna, kacklar hela tiden!

Kram på er hela världen.

PS. Kan man köpa kryckor på tradera? DS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

lille snuttan du får ta det lilla lugna med knäet!!!! kommer du t gbg snart? kram

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!
Huu! Låter ju inte alls kul :( Hoppas att det snart känns bättre!
Jadu... kryckor... själv hoppade jag på ett ben i sex veckor för jag tyckte det tog sån tid på kryckor :P Men titta på Tradera, man verkar kunna hitta allt där!
Krya på dig!
Kram, Susanne

kullervilla sa...

Men oj så stor och söt Barbro är, ser allt lite farlig ut.
Låter inte bra det där knäet, ta det lugnt och vila.
Krya på dig kramiz från //kullervilla

Anonym sa...

Usch jobbit med ditt knä, hoppas verkligen att det blir bättre snart!

Det är bra, håll inredningskreativiteten brinnande trots smärta:-)

Må gott

Änglahem sa...

Fy och aaajj...vad hände tro? Låter jobbigt och smärtsamt!! Krya på dig fort får vi hoppas på!
Hjälpmedelscentralen på sjukhuset borde väl kunna hjälpa dig...tycker jag iaf. Men det bryr ju sig inte dom om...vad jag tycker...himla fräckt*hihi*.

Vad är detta? (jaa att det är en gris ser jag) men är det eran???

Ha en bra helg trots ont knä!

Kram/Ulrika