tisdag 18 mars 2008

Skur tak (?) och Influensa


Ja vi hade precis återhämtat oss från super förkylningen förra helgen jag och lill Flisan så fick vi på söndag kvällen influensan. Sambon hade en släng först sen blev det vår tur...
Så typiskt, lillan skulle börja skolas in på dagis i måndags, de vill ju att hon har en feberfri dag hemma innan vi kommer... å jag som hade planerat in två veckors inskolning för att det skulle gå lungt å bra till å så händer det här....
I natt hade hon 40graders feber å var het, vi fick kyla henne med blöta handukar och ge henne massa saft. Hon är väl lite bättre idag men det går trögt åt rätt håll. Jobbigt när man själv är dålig till på köpet och inte orkar ge henne hundra procent...
Men det är ju bara att kämpa på...

Kurera mig med kokt mjölk med Euqalyptustabletter, så gott och bra för halsen.
Köpte mig en "blaska" med, tyvärr har jag redan läst ut den men jag få läsa den om och om igen.... Massa fina kök var det, kanske lite väl krussidulligt men ändå väldigt vackra. Massa bra tips om påskäggen som är hög tid att måla nu...




I söndags hade vi jätte vackert vårväder och solen värmde våra kinder, idag är det 10centimeter snö och Vättern är djupblå.
Undra vad krokus och påskliljorna tänker på nu där de står å fryser i gräsmattan? Stackarna!


i lördags tror jag att det var så skurade jag kökstaket, man anar inte vad skitigt det är, speciellt om man har kakelugn! Jag gick i säkert två timmar med levangen i taket å gnodde, nu är det vitt igen, hualigen vad läskigt skurhinken var när jag var klar!!! Ett tips inför vårstädningen; Glöm inte taken!

Nu ska jag bära upp mitt senaste måleri projekt, nåt som jag hade när jag var liten som nu ska vandra vidare, vad det är får ni se en annan dag...

Tack för att du tittade in!





1 kommentar:

Änglahem sa...

Usch då, inte kul med dessa baciller som far runt!! Har en 7-årig liten snutta som haft 40 graders feber och kräkts hela dagen. Fy vad det varit synd om henne, hon spydde ju bara galla nästan hela dagen. Hoppas att eran lillsnutta mår bättre!
Ja naturligtvis du med!

Hjälp vad duktig du varit som skurat taket!!! djupt impad, får väl erkänna att det glööööömmer jag*tihi* får nog ta och skärpa mig!

Krya på er!
Kramar
Ulrika