måndag 3 december 2007

Nu är julen på gång.....



I helgen har vi städat fixat pyntat å grejjat.
Vi har tagit det lungt men ändå fått mycket gjort. Känns skönt.
Vi har fått fram lite pynt, kanske lite lite om man jämför vad jag skull evilja ha framme, men nu är liksom grunden framme... Ljusstakarna hade jag velat måla en sväng men det blev inte av, men nu står de å lyser å sprider lite ljus å det är ju så mysigt...
Vi har haft goda vänner på besök, åt god mat drack lite vin, spelade spel å hade jätte trevligt....
Min amaryllis kommer nog att blomma innan jul för knoppanra börjar bli stora å spricka ut.
Lilla söta ängelen hamnade brevid, hon får hålla kåll på den å hojta när det börjar å bli allvar!
*
*
Min vän Eva var här i torsdags å vi pysslade hela dagen, vi hade så kul å var så fokuserade så vi glömde å äta! Vi plockade mossa, ris å band kransar, mossbollar å annat skoj!
Här visar jag några alster som nu pryder hemmet lite var stans...
Två krukor med änglar på fick bli ljusstakar...
*


*
En mossboll med en stor vit rosett fick hamna i vardagsrummet...
Lite dålig skärpa men det var så mörkt i rummet när kortet togs, fotokurs?
*
*
Denna ljusstake köpte jag på Olssons för 29.- tog borts en virad ståltråd å band en krans utav gran- och lingonris, blev jätte nöjd!
*

Idag är det trisst väder men det blir nog en runda i skogen och kanske lite bak i eftermiddag.

Ha en bra dag å var rädd om dig min vän!

Inga kommentarer: