måndag 18 februari 2008

Benknotor (?) och stukad fot...

...det är vad helgen erbjudit....
Vi har haft en skön helg med lite pill å plock i köket, gubben har slitit sina småceller innanför pannbenet så det nästan rykt ur öronen, stackarn! I fredags var hela kompis ligan här å vi åt pizza och tittade på Lets Dance, så duktiga de är!!! Kompisarnas femåring valde bort pizzan och ville ha smörgås i stället?!?!

I lördags så var vi inne på Ikea å shoppade lite till köket, det blir ju lite pill å fix man inte räknar med först.... Å min sambo är inte överförtjust i köpcentra men han överlevde det också. Hela dagen gick fort och på lördagen var det ju dax för Melodifestivalen, men jag är besviken, tycker det var bättre förr! Jag är av den åsikten att alla artister som redan har en karriär ska hålla sig borta, jag tycker att det ska vara en musik festival för de som ännu inte fått kontrakt å sånt, de ska liksom vara ett sätt att "slå igenom". Jag menar, visst sjunger ex Carola jätte bra men är inte det på tiden att de "osedda" får komma upp på scen? ja ja, det här kan man ju bli gråhårig utav!

Söndagen vigdes åt köksbygge i allafall, vi eller kanske min sambo slet som ett djur för att bygga om ett köksskåp där vår nya vask skulle sitta, det är från början ett marbodalkök så måtten stämmer ju inte precis med Ikeas mått, men han är händig min gubbe så han fixade det efter lite tänk och svordommar.... Vi har nu satt den nya diskhon på plats med en ny kran, å jisses vad stor vasken är, tror dottern kommer att använda det som badkar då vi inte har nåt "full size", utan en orange balja på golvet i duschen till henne. Men det är fortfarande en del som saknas, det gamla kaklet ska slås ner, och nytt ska upp, fläkten ska monteras när vi fått tag på en del som saknades, typiskt! Och den nya spisen ska in, men först måste mer el dras in, intee nåt som vi kan göra själva så en elkille måste komma hit igen å dra lite kabel. Sen ska vi sätta upp de sista vitrin skåpen som ska vara över bänken vi gjorde tidigare i veckan.

Sen är det ju då det här med ugnen, vi har en ugn som vi köpt vid ett tidigare tillfälle, den har stått ute i förrådet. Och nu det jobbiga, på nåt vis har den vält eller nåt så glasrutan är spräkt, vilket gör den obrukbar! Är inte det typiskt? Vi kollade på en ny ugn på Ikea och 4 lakan har jag inte över, denna månaden heller!!! GRRRR! men det löser sig väl.... hoppas jag för nu vill vi att det ska bli klart nån gång.....

*suck*

Ja ja, det är ju bara så typiskt!

Har lyckats med konsten att stuka min fot med, gör attans ont kan jag säga. Precis under knölen på insidan på foten, gör ont när jag belastar den så nu haltar jag runt här hemma.... Så dumt!


I förra veckan så var min bror och hans flickvän här å hälsade på oss. En utav dagarna gick vi en prommenad med hundar och barnvagn nere vid stranden och vi hittade massa drivved, eller min bror satte livet på spel å gick på de hala stenarna nere i vattenbrynet för å leta efter dem. Han hittade denna rot som nu när jag målat den lite mer set ut som en benknota, men det är trä, lovar! På vissa ställen har det fastat svarta stenar, blir en kul kontrast till klittriga halsband...
Jag har hängt mina halsband (några som jag hittde just nu, sprider visst ut dem lite överallt säger gubben!?!?) och några ringar på den. Den kommer tids nog att placeras i sovrummet, det nya, när det nu blir klart det vette tusan!





Idag är det vackert väder så det blir nog en tur ut i skogen, när dotra sovit sin middag, sen ska vi handla lite, mest tråkigheter som blöjor och kattmat.... Ska försöka få tag i en kalender med...

Ha en strålande dag, och tack för att just Du tittar in och läser mina rader!

2 kommentarer:

Mitt Egnahem sa...

Hej!
Kul att du hittade in till min sida! Tänk att man blir så förvånad över att folk faktiskt hittar in på ens blogg... Kul idé med drivveden! Naturen kan verkligen bjuda på mkt. Kul att du gillade vår sladdragning. Ha det! Mvh Mitt Egnahem

FiaElise sa...

Jisses va snygg den blev! Du har så himla härliga idéer :)