måndag 4 februari 2008

Längtan till våren....

...fast ändå inte på nåt vis....
det är ju då jag ska börja jobba på "riktigt". Fast nog ska det bli kul å jobba men det är ju ett stort steg att skolan in sinn lilla kråka på dagis å veta att hon kommer att vara där mer vaken tid än hemma, det känns liksom inte rätt igentligen, hon är ju så pytte liten fortfarande i mina ögon. Fast man har ju inget val tyvärr, det finns liksom inga alternativ. Hade nog gärna varit hemma nåt år till å kanske haft henne några timmar på dagen för att hon inte ska tröttna på en för all framtid men nio timmar på en dag?!?!?! hua!

Visar en vårbild fast en molnig sådan, jag letade efter en med solsken men jag var väl inte så aktiv med kameran på naturbilder, det är mest bebisar på alla kort!
Man ser i allfall att syrenen slagit ut, längtar! Hagarna är fulla utav saftigt gräs. Gud vad skönt det ska bli när klockan ställs om, det kommer göra susen för kroppen å knoppen!


*
Idag har jag slängt ännu mera skräp, var nere på sortergården med två stora säckar, kändes så skönt! Nu har jag 5 flyttkartonger som jag ska skicka på loppis, funderar på att boka två bord, det skulle nog behövas, fast det blir ju mer vinst om man bara betalar för hyran för ett? ja ja, vi får väl se hur det blir. Har funderat på att stå denna helgen och löningshelg i februari... Vi får se....

Har sytt två gardiner en till i köket, den blev jag jätte nöjd med och en till tvätt stugan, men stången hänger nog inte rak eller så har jag sytt helt galet, hittar inte vattenpasset, gubben är bortrest, typiskt, jag vill få färdigt allt på en gång!!! Men men, vilken skillnad det blir!

Nu ska jag ta en smörgår och en kopp te å kolla på tv,
Ha det gott och njut när solen tittar fram!

3 kommentarer:

Bonnie´s vita rum sa...

Ja jag kan tänka mig att det måste vara super jobbigt att lämna sin lilla/lille så lång tid.
Jag har nu varit hemma mamma i över 6 år. Kul men samtidigt väldigt slitigt!

Kram Bonnie

Anonym sa...

hello storfixaren! ja hade mer än gärna tagit katt, men ja är typ allergisk o på 39 kvm kan d blir lite väl...hade 2 katter förut, eller jourkatter från GBGs katthjälp, och var tvungen att sluta vara jourhem pga astma. ASTRÅKIGT!!!! när kommer du t gbg nästa gång? hade gärna kommit upp men ja är asfattig, jobbar bara 10 h/veckan nu, o letra nytt! kraaam

Maria sa...

Våren får gärna knacka på min dörr i morgon! Här har vi endast regn och rusk.