tisdag 26 februari 2008

Påskägg och god middag...

Idag har varit en lite mulig å tråkigt regning dag, men jag och mini trotsade regnet och begav oss in till stan för att handla lite, kylskåpet var så tråkigt tomt så det var nödvändigt. Men för att förgylla det lite gick vi in en sväng på Lindex och jag måste bara säga att jag gillar massa utav deras kläder å mer kommer in sa expiditen. De har lyckats å vända från tantbutik till en butik som har snygga kläder för en human summa. Och de har massa fina barnkläder just nu, härliga mönster å färger. Själv håller jag på å byta ut min garderob bit för bit. Insåg igår att jag inte ha öppnat trådbacken i garderoben på säkert ett år?!?!? Fast det är ju klart att sommarkläderna aldrig kom till användning förra sommaren. Men nu ska jag rensa och vara stenhård i bedömningen om vad som ska få bo kvar. Gick in en sväng på KappAhl med men det är så mörka murriga kläder å stilen passar inte mig, så nu ska jag unna mig lite kläder då och då, har inte köpt kläder sen jag köpte mamma kläderna för två år sedan å tro mig det var ingen hit!

Har de senaste dagarna tovat lite ägg att hänga i riset till påsk, dessa är i brun, grå och vitt ull och passar den som vill ha lite lugn och ro i riset, som jag till exempel. Idag blev det ännu fler ägg å de får jag fota å visa er imorgon....
Jag kommer att lägga ut några utav dem till försäljning på min Butiksblogg

Ska sova på priset lite......






Idag bjöd vi hem några vänner på middag, bara sådär mitt i veckan å det var jätte mysigt sen hade jag undervisning i tovning medans gubbarna tjötade i kapp... Vi har himla kul ihop å snart ska vi på kryssning, ska bli så kul!!!


Här ser ni dagens kläder som kom med hem, dotterns hamnade i tvättmaskinen illa kvickt så de fotade jag inte.... vita tunna sommar skjortor med lite krås och klädda knappar, kommer å bli så snygg! hi hi!




TA HAND OM DIG!!!
Kram för att du tittar in och lämnar ett avtryck....

2 kommentarer:

::fina:: sa...

Hej Emma, tack för att du kikade in hos mig, kul! Här kommer jag och gör ett litet tassavtryck :-) Vilka fina ägg du tovat, ska bli spännande att se mer av dem. Så roligt med alla kreativa människor i bloggvärlden! Åh jag ser din söte vovve du adopterat, vad härlig! Lyckans lille vovve som fick komma hit till ett gott hem! Tack för orden om djuren jag syr, det värmde!
~Josefine

::fina:: sa...

Hej, det är bara jag igen :-) Vovvarna kommer även i rosa med rött hjärta, är dock på jakt efter rosa fleece med så det kan bli ännu "tjejigare". Så det är bara att säga till om du och dottern är sugna ;-) Kram, Josefine