torsdag 7 februari 2008

Pyssel, promenad och trevligt sällskap!

Idag var det pyssel på schemat, vi dvs jag och E började dagen med en runda med hundarna och lite träning längs vägen. Mycket bättre å ha nån å träna ihop med det mitiverar mer, fast E är duktig på att träna sin vovva, jag är mer slapp, fast jag har ju kanske lite mer å göra, med barn och så menar jag.... Efter vi gått så käkade vi en stadig lunch, la lillan att sova middag sen satte vi igång å knåpade med ståltråd och pärlor i mängder...
Vi gjorde mest små saker att hänga i påskriset, som vi blev sugna på att ta in redan nu, fast det kanske är i tidigaste laget? Sen gjorde jag de två små ljusmanchetterna som ni ser nedan, man har ju alltid samma utav allting, alltid i två par så därför blev det två udda... Visar inte påsk grejjerna än, håller er på halster ett tag.....

Här ser ni våra små missar som börjar bli rätt stora nu, Sven och Signe. Så mysiga missar! Sven är grå/grå som wiskas katten och Signe är sköldpadds tecknad.



*
Var inne en runda på plantagen å hittade denna söta ljussläckren, har ingen men massa ljus att blåsa ut så den kom med mig hem.... hittade en liten ringklocka med men den har dottern lagt beslag på så den kom inte med på bild....
*



*
Här ser ni ljusmanchetterna....
*



*
Nu är jag en trött mamma som lyckat med att bränna havregrynsgröten på spisen. Luktar inte gott kan jag lova! Ska hoppas in i duschen sen i säng, mitt lilla huvud bankar så förfärligt!

Hoppas att det blir en mysig helg!

Kram på er alla som tittar in!

1 kommentar:

Anonym sa...

heej gumman, ja tog bort ditt inlägg när du nämnde mitt namn, inte för att det var dåligt på ngt sätt:) ville bara va lite anonym! kraaaaaaaaaam
www.metrobloggen.se/singla