lördag 2 februari 2008

Blåsigt och kallt!


Det är det här idag, hualigen! Jaha, nu började det att snöa också såg jag när jag kastade en blick ut genom köksfönstret! Men jag vill ha snö så det är ju trevligt, än mindre trevligt är det att vi ska ut på vägarna snart för att ta oss till Göteborg och till mina föräldrar....
I morgon är det kalas och det ville jag inte missa, så då blir det utflykt även denna helg, undra när vi var hemma en hel helg senast? Vi ska hämta hem resten utav köket och en NY DISKMASKIN!!!! och en Frysbox!! tjoho! Tänk er, vi har inte haft en diskmaskin ever!!!! så det ska bli lyx, det är en sån där smalis som är 45cm bred, vi har inget annat val än att sätta den i grytskåpet så grytorna får snällt flytta på sig, som tur är så blir det ju fler skåp när sista delen monteras upp... fast när det blir är det ingen som vet.... men men det kommer säkert.
Å frysboxen är ju himmla smart, för då kan jag köpa hem mer utav allt å ha det i min fin box så slipper man små handla, det är ju ändå en bit till stan. Å alla bären som vi plockar får gott om utrymme.....

På tal om nåt helt annat, denna lilla enkla gardin sydde jag igår utav ett spetslakan jag fyndade i veckan, kanske lite smal men de är ju inte bredare än så, men det duger so long! har fina monogram med två stora vackra E men det blev inge bra kort på dem så det fick vara, det är så svårt att ta kort denna årstiden, det blir bara grått alltihopa....



*
Åh lilla Otto, han är trött han, här somnade han på en trave böcker som lilla hönan slöpat ut på golvet, kan det vara skönt?

*


*
Nu åker vi om en stund, syns en annan dag!!

Kram till dej som orkar läsa allt svammel....

Inga kommentarer: