tisdag 29 januari 2008

Jisses vad mycket grejjer jag hittade...

i stan idag....
Jag, Felicia och E var inne och gjorde en rajd på två loppisar.
Först var vi på Erikshjälpen i Jönlöping och där fyllde vi en kundvagn med grejer som vi absolut behövde :-) Vi delade på en kundvagn men ändå, vi fyllde den till bredden och stuvade in grejjer under också! Jisses! Sen gjorde vi samma butik fast i Huskvarna och där blev vi lite snåla allt, ha ha! Vi hade ju bilen full!

Men jag börjar med att visa mina kläd fynd, fast det var inte på loppisen.
Den rutiga ska jag ha när vi ska på Ultimate Country Cruise i mars, blir snyggt med min hatt å mina boots!!! Och den röda (ser rosa ut men är rödvit randig) var ju bara för söt, å så får det ju plats en mage under den med, om det skulle bli aktuellt menar jag förståss, vad trodde du?


*


*
Här är en tarrlikshylla i ljust grått, den kommer att få behålla den färgen faktiskt... En söt tavla med en liten flicka på, ramen ska bli vit. Den ska hänga i dotterns rum sen, så söt! Å denna lampan kunde jag inte motstå för 80spänn! Kanke den hamnar ovan bordet i köket eller så i trappen, har inte samtalat med sambon än.... Till höger om spegeln är det en liten spegel men slitede blommor på, också till dotterns rum....


*
Denna söta lilla lampfot fick följa med hem, den är i marmor och ska få en ny skärm, gubben min höll på å dö när han såg denna rosa med frans på, hi hi! Ska stå i dotterns rum den med....


*
Denna lilla gräddkanna var ju bara så fin, det var bara meningen att hon skulle med hem....
Min farmor samlade på Gräddkannor så nu har jag väl tagit vid...


*
Lilla brickan med vackra blommotiv, en liten skål men lock, och den lilla gräddkannan. Bakom står lite annat silver bland annat två vaser som väntar på VITA TULPANER, men jag har inte hittat några än!!!! I ett krus står lite blåbärsris, men tror inte bladen slår ut för katten har fiskat upp buketten å låtit själkarna torka alldels för många gånger... men det är ju lite grönt i allafall....


*
Här är ett litet mini bord som ska stå i lillans rum det med, även den lilla hyllan. Och allt är redan vitt så jag slipper måla!!!
Här ser ni spegeln lite bättre.



Tyvärr håller jag på att bli sjuk, jag är tjock i halsen och har snuva på g.....
Men men vem har inte det nu denna årstiden....

Kram kram å tack för titten!

6 kommentarer:

P-lina sa...

Åhh tänk vad mycket fint du hittade! Grattis! har precis börjat med det här själv ....så jag blir helt fascinerad när alla hittar så fina grejer. Det finns hopp om att jag också hittar nåt dp ...hihi

Nu ska jag maila dig så jag får beställa lite bokstäver och hjärtan! :-)

Änglahem sa...

Jösse vad mycket fina fynd du fick med dig hem!! Riktig turdag!
Spegeln med etsade blommor är bara för söt!

Kram
Ulrika

kullervilla sa...

Men oj så mycket fynd du gjort, det är bara så roligt att gå på loppis. Vi har också varit på loppis och gjort lite fynd, kommer att visa de längre fram :=)
Det måste vara något speciellt med blåbärsris, vår katt har släpat runt det i hela huset. Så nu har vi satt det högt upp på en byrå och hoppas att katten inte hittar det.
Kramiz // kullervilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja jösses så många fina grejjer !
Kul när man tokfyndar så där !!
Hoppas du inte blir sjuk nu !
Kram/Lotta

Husbilsresan sa...

Hej på dej! Tack för att du kikade in hos mej, det är alltid roligt med nya bekantskaper=)
Mycket fint du hittade på loppisrundan....ibland har man tur och hittar mycket och ibland blir det ingen utdelning alls.Den lilla hyllan skulle jag gärna ha hittat på loppis också =)
Hoppas att du har piggnat till nu...här är det i alla fall hopp om livet.
Ha en skön torsdag.
Kram/Gunn

Anonym sa...

jisses amalia vad du fyndar! ja har bytt adress till bloggen www.metrobloggebn.se/singla lägg nu till den sí din favvosar;) vore så kul att ses, jag saknar er alla (nja nästan alla.) från bau-tiden! hör av dig om ska du förbi GBG! kram