torsdag 3 januari 2008

Jag lovade ju...

...att jag skulle visa er de julklappar jag gjorde innan jul, de hade ju varit lite dumt å lägga ut dem här eftersom delar utav släkter kollar in då och då....
Jag tycker att skyltar är så fint och de som Ylva Skarp gör är ju så inspirerande så jag bestämde mig för att göra egna julklappar i form av skyltar, och så här ser de ut....
*
Denna gjorde jag till min dotters kompis Alice.

*
Denna gjorde jag till min mamma från Felicia, klart att hon är världens bästa mormor, vem skulle annras vara det?

*
En enkel Välkommen skylt till svärfar Leif och Lena.

*
Denna pryder nu dörren till min bror Fredrik och hans Linda.


*
Klart att Zack, min brors hund skulle få en julklapp också, fast denna gick ju inte att äta till hans besvikelse!


*
Och nu har det gått tre månader sen vi gjorde i ordning vår kakelugn så nu eldas här för fullt, elementen stängs av och vi värmer huset med kakelugnen och kaminen på övervåningen.
Det luktar björkved och knastrar så mysigt.
På kakelugnens blanka plattor ser man snön utanför fönstret.
*
Utanför fönstret faller snön i stora vackra flingor som sakta dalar ner från himlen.
Vackert!
Nu skall dottern och jag åka tills tan och kolla på en mobiltelefon till mig, min gamla kommer från förra sekelskiftet!

Ha en bra dag och ta det lugnt!



4 kommentarer:

En inredoholic sa...

Gud så fina saker du gör!! Helt makalöst! Gott nytt år på dig :)

Maria sa...

Super fina plankor, älskar Skarps men tycker att de är lite väl dyra!
Kakelugn är nog överst på min önskelista att ha i ett hus endag! Villken dröm, måste vara så underbart och sitta framför. Lyckans ost!

Marie sa...

Vilka vackra skyltar, vad duktig du är! Vi har också kakelugn, nu ikväll eldas det för fullt då det är jättekallt ute och blåser massor.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Madicken sa...

Vill bara önska ett gott nytt år och säga att jag är tillbaka som bloggare igen! Jag hoppas att vi kommer att träffas en hel del framöver och utbyta mysig inspiration och tankar. Du skriver och gör saker som en drottning! *avis*

Kram Victoria