tisdag 29 januari 2008

Stick-Cirkel och "hjärtan på tråd"

Igår var jag ju på det första träffen med "Hantverkscafeet".
Lite nervöst eftersom jag inte kände någon och alla var något äldre än mig. Är ju "utböling" och fick väl i stort sett redovisa mitt liv, ha ha! De flesta stickade, en kvinna tovade små söta tomtar.
Jag frågade lite snällt om nån ville lära mig sticka raggsockar och alla erbjöd sin hjälp och visade fina mönster på olika modeller. En sa att eftersom jag ska ha dem inne som skydd mot drag på golvet så kan jag ju tova mig ett par, så det ska jag nog testa. Nu har jag fått så många ideer och inspiration så nu kommer jag att ha fullt upp hi hi.... Vill testa på tovning med ull oxå, har lite ideér som jag skulle vilja sätta i verket.....

Ville visa er mina små "Hjärtan på tråd" Gör dem med min såg och trär på en tråd. Shabbar dem lite för det är fint, fast glömde å ta en närbild på det.... *sorry
(Går att beställa dem för 15kr/hjärta i bloggbutiken)



*
Här kommer ett utav mina stick projekt, en Fluffig kudde! (till vänster)
*


*
En överexponerad närbild....
*



*
En lite bättre bild. Stickad med lovvika och ett garn som heter Happy. Framsidan är fluffig och baksidan är slätstickad. mäter ca 50*50cm
Nöjd!
*



*
Idag är det loppis i stan, idag igen! Ska åka med E, en kul tjej från stockholm som har flyttat hit, äntligen! Vi ska röja lite å ta en mysig fika nån stans, blir nog semla för min del, är ju så gott!
Så nu hoppas jag på lite tur att jag hittar nåt fint skräp!

Kram till er alla som tittar in hos mig varje dag!!!

1 kommentar:

Änglahem sa...

Vilken härlig kudde du stickat!!!
Super fin!!

Jag tycker det låter riktigt mysigt att gå på sådana stickmöten, tänk vad du kan få många tips och samtidigt få höra många sköna historier, kan jag tänka mig.

Ha det gott, sticka lugnt*hihi*nä den var dålig den

Kram
Ulrika