tisdag 22 maj 2007

God morgon!

Dimman ligger tjock även i dag, vi kunde lika gärna bott i en gräddbakelse!
Hästarna har gnäggat hela natten så nån skönhetssömn blev det inte tal om i natt.
Vi har flyttat de "små tjockisarna" till ett lite magrare bete, vilket resulterade i en hel del gnäggande till stora flocken. *gäsp*


Här nere ser ni en liten present jag fick utav min sambo för nån månad sen fylld till bredden med te! Tyvärr så finns inte Pickwick å köpa i affären, så dumt!

Men asken är jätte fin å inte alls speciellt shabby!

Idag har jag lite grejer som ska göras och det är följande;

  • Dammsuga, urk vad tråkigt!
  • Plocka undan grejer, inte heller så kul!
  • Plocka in tösens alla kläder i en garderob, om jag känner att sorterar andan faller på...
  • Diska, roligare grejer finns ju!
  • Posta ett brev till banken med pappren på vårat lån!
Sist när allt det andra är klart ska jag belöna mig själv genom att pyssla å ställa i ordning grejerna som jag fyndat i helgen på bra ställen.... Bra belöning va?




Brevet som innehåller drömmar om en dubbel dörr till altanen (som inte är byggd än!) Och ett vitt oljat golv i vardagsrummet, nya luckor till köket, en fin tapet, ja listan kan bli lång, troligtvis hur lång som helst!

Ha en bra dag i regrusket, själv ska jag försöka å få nåt gjort!

Kramar till er alla där ute i grädden.....











2 kommentarer:

www.mariante.se sa...

Du lilla underbara tös...
Du pysslar å fixar, donar å trixar.
Såklart att drömmarna infrias och ni får som ni vill...fattas bara annat!
Kram till dej å hoppas du inatten som kommer får sova så gott!
Kram

Lantliga drömmar sa...

Men vilken härlig te-låda! Har själv skrivit ett inlägg om min te-låda i min blogg... Tycker din låda är jättefin! Och plats för massor av te! En härlig present!