torsdag 24 maj 2007

Varför har man...

...2 av allting?
Satt i går kväll å funderade på just detta fenomen att man köper två så fort man ska ha nåt...
Delgav min sambo mina funderingar och han tittade på mig å gjorde en min som om jag var lite knas i bollen, svarade sen med att det är bara för att det är jag som handlar allt "krimkrams"
Hm, vad menade han med det?
Sen muttrade han nåt om att det liksom inte gick å ställa nåt på vardagsrumsbordet för det var "fullt där med" så lite butter å tjurig flyttade jag på min skål med alla vackra stenar jag plockat på olika platser vi varit på.... Älskar stenar!
Här nedan har jag samlat några tvåor... (men bilen gick igenom besiktningen som tur var!)
Två ljustakar Gåva av min kära mor å far....
Men titta noga så ser ni en liten krona, den har jag bara en utav, märkligt?!?!

Två glasburkar, köpta i Köpenhamn, vill tillbaka dit!

Två små ljuskoppar köpte till min dotters dop 6maj i år.

Två vaser, fyndade på Frälsis i Jönköping 30.- styck

Två små burkar med fina porslins lock, tomma än så länge...

Har bara en liten sak att tillägga....
Vakande utav att telefonen ringde vid åtta snåret i morse, en vän ringde å frågade om hennes häst trailer stod kvar utanför stallet å jag lite yrvaken sprang ut i fleece tröja å trosor å konstaterade att det visst stod på gårdsplanen.... Det var nämligen så att en bekant till oss hade fått sin tralier stulen i natt å det är 1 km till henne max....
BLIR SÅ JÄKLA ARG PÅ FOLK SOM INTE KAN LÅTA ANDRAS GREJER VARA!!
Så nu har jag det sagt med.....
Å hennes stackars krake som skulle till Mantorp (Hästkliniken)!!
Ha en bra dag i allafall.....

3 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vilka fina saker du har. Gillade din krona mycket. Du får göra/skaffa en till så det blir två där också *s*. Man ska inte lyssna på sin sambo vid såna tillfällen. De tänker inte likadant som vi, det har jag märkt.
Kramiz Elzie

Elzie sa...

Hej igen!
Jaså, det var du som gjort det fina hjärtat till Hoppetossa. Tror du jag fattade det när jag läste bloggen. FÖR många bloggbesök idag tror jag *s*.
Ha en skön kväll.
Kram

Stina sa...

Så fina bilder. Vill du verkligen ha min adress?Kram Stina