onsdag 23 maj 2007

Utmanad!

Jaha då har man blivit utmanad då...
Utmaningen lyder, Att välja 3 saker i sitt hem som betyder lite extra och lägga upp det i sin blogg....
Maria (Vaniljmamman) hoppetossadesign.webblogg.se gav mig dunket i ryggen;-)
Börjar med Nr1
Denna lilla stol fanns hos min farmor och farfar när jag var barn.
Fick alltid sitta på den när vi var där om somrarna. Stoeln stod på bordets gavel och jag kommer ihåg känslan jag hade att jag var en stor tjej som satt där å dinglade med min brunbrända ben.
Detta var det enda som jag propsade å få den dagen vi började tömma huset.
Stod innan i en kyrka så min kära pappa brukar alltid säga att den har hört många fader vår den stolen....
Nött, sliten å vacker!
(kommer aldrig å bli vit!)
Nr2
Har valt dessa skåp som jag och min pappa har gjort tillsammans, kanske mest han igentligen.
Men rutorna har jag kittat fast å ramen till förnstret har jag renoverat medans far min gjorde stommen....
Vackra är de å de fyller en bra funktion, lås på dem finns åxå...

Nr3
Har jag valt denna gamla rostiga tunnan.
Fann den när vi var ute å red för många år sedan å den fick följa med hem...
Fin när man tänder ljus i den på kvällen!


Så nu är det dax å skicka vidare utmaningen...

Maria www.mariasdagbok.blogspot.com en god vän

Stina hemmapalandet.blogspot.com som har en massa fina saker...

"Madicken" madickensvarld.blogspot.com känner jag inte (än) men har så fina drömmar...

Detta blev nog allt för idag kära vänner nu är jag ju helt slut..... hönökaka å Te väntar

Kram kram skumbanan

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefina saker! Förstår att stolen aldrig blir vit, den är ju underbar som den är! Och dina vitrinskåp är superduper fina!

Och den härliga rostiga kannan, gud så häftig!

Ha det gott!
Kramis
Lotta

På min gatan i stan sa...

Wow! Vilken härlig tunna!!!
Riktigt fina saker!


Kram Martina!

Anonym sa...

Fina favoriter:-) kul med saker som både är hemmagjorda och det som är fyllt av gamla minnen. kram kram Anna

Madicken sa...

Wiiiii! Tack goa du för att du ville ge mig chansen!!!! Som sagt så känner vi ju inte varandra så bra än men snart gör vi nog det! ;o) Jag antar utmaningen, men jag kan inte riktigt göra den än då jag inte befinner mig i hemmet för tillfället! Ville också bara säga att du har valt jättefina saker! Tänk vilken historia den där stolen har! Vill också ha en sådan! Kramis!