tisdag 6 november 2007

Inte en enda rak vinkel...

i hela huset gör det inte lätt och sätta upp taklister......
Är inte super nöjd, för att fixa till alla skavanker krävs en jäkla massa tålamod och en hel del tuber med silicon å klet!
Kan inte säga till min kära gubbe att det inte blir bra, jag är inte nöjd å ta ner lister för 2000.-
Bara att släcka bygglampan å hoppas att ingen ser....
Erfarenheten jag fick är att listerna är för kraftiga och blir därför svåra att "böja och bända".





Men nu är de flesta uppe, nu ska bara kakelugns gubben komma igen för kakelugnen läkte ju vid provtryckningen så han måste täta å vi fixa resten av taket....

I morgon förväntar jag mig att min linolje såpa kommer från Gysinge å då ska här skuras golv vill jag lova! Matsals bordet ska få sig en omgång med linoljan å underredet målas vi ett senare tillfälle, nu måste vi bli någorlunda klara för kalaset på lördag, hualigen , förstår inte hur det här ska gå ihop!?!

Sen måste vi in till stan å köpa klädsel till soffan, lyfta in möbleran från ladugården...

Å vi kommer inte å hinna få all el klar så det blir stearin ljus! Ja det är ju mysigt det med....

Nu är det sängen som gäller, idag är jag trött!

Inga kommentarer: