fredag 2 november 2007

Längesen sist....

...jag skrev!
Men man kan ju inte hinna med allt som man vill...
Med vårat lilla vardagsrum går det sakta frammåt, tror att vi ska vara klara innan jul ;)
Men man får ju ha i åtanke på att sambons hand har varit rätt dålig och fortfarande inte är helt bra och det är ju i lätt å snickra om handen inte ens klarar å lyfta en skruv!
Men vi har haft stor hjälp av mina föräldrar å jag kan inte beskriva i ord tacksamheten jag har mot dem. ÄLSKAR ER!
Nästa helg fyller vår lilla dotter 1 år!
Jösses vad tiden gått fort. Precis som alla sa =)
Nu lagom till att vardagsrummet ska "stylas" så har det hänt nåt märkligt med min symaskins sladd? Den har liksom blivit väldigt mycket kortare av nån underlig anledning? Kanske det är en hund? Ja lilla Otto tyckte att allt annat är ju sladdlöst så varför inte mattes symaskin?
*grrr*
Så här fin är sladden nu!

Ja vår älskade kakel ugn har jag ju visat förr men gör det igen, nu har min kära mamma putsat å polerat henne å gon skiner som en sol!
Runt henne är det lite rörigt, ena vägen är "paj" å ska lagas men vi får helt enkelt invänta att handen blir bättre först.


Gud vad vi har slitit med detta tak!
Isolerat och satt gips å spacklat åtskilliga liter spackel men nu är det bara 80 meter taklist kvar att måla! 2 grr kvistlack, 1 gång med grund och 2 färdig strykningar!




Här ser ni en närbild på den maffiga kronan på ugnen.

Liten bild på hennes sida...



När jag i oktober var nere i Göteborg så hittade jag dessa på stan å de passade perfekt för mina ljuskoppar som min kära far stöper åt oss.... de är gjorde i ståltråd så kallad rallarslöjd.



Å även tapeterna har kommit på plats tack vare min far som så flitigt slängde upp dem på ett par timmar. De kommer från Boråstapeter och heter Ornament. På södeväggen har vi en fondvägg med mönstret och på de andra väggaren har vi en grå tapet som kommer ur samma serie. ser lite mörk ut men jag tror att det blir bra när vi får in lite lampor å så.

Bordet som är på bilden har min far gjort utav de gamla plankorna som satt i taket innan, det ska oljas in med linolja och han haräven gjort ett soffbord.




Lite "pryttlar" som kommer från sambons far föräldrar.
Ljustakar kan man väl aldrig på för lite utav?



Ett par gamla träskor som sambons farmor hade när hon var liten....




En vacker koppar kittel som jag inte än riktigt vet vart jag ska ställa...



Nä nu är det dax för lite fredags mys å vi ska laga lite taco, så gott!
Ha en underbar helg, kram på er alla....









2 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad fint det kommer att bli! Helt underbar kakelugn!

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

En inredoholic sa...

vilken fin sida!! Jag är ny i bloggvärdlen och hittade precis din sida. Nu ska jag titta lite vidare på den.Besök gärna mig om du har tid o lust...

Må så gott!