söndag 18 november 2007

Lite pyntat...

Ja inte har jag hunnit fixa mycket i vardagsrummet men det blir lite då å då.
Jag visar lite delar som börjar arta sig till något men som säkert kommer å bli omstylade massos av gånger.
När vi var å köpte vår klädsel till soffan så hittade vi ju denna fina ljuskronan som jag bara måste visa igen är så nöjd. Nu till fotograferingen så tände jag ljusen å visst ser det mysigt ut?
Stolarna är i svart konst läder å så slitna men de ska få ett nytt överdrag i Linne, bara jag får tid att sy dem. För stolarna är det inget fel på i övrigt å de är sköna å sitta på....
Här ser ni en lite närmare bild på ljuskronan.


Köpte en hyacint när jag var på coop härom dagen (vit, vad annars?), förhoppningsvis blommar den lagom till jul. Köpte en vit amaryllis med fast "hon" fastnade inte på bild denna gången.


Fatet som sambon fick av sin far och "plast-mamma" fyllt med lite nyttigt godis.
Sharon frukt är en utav mina favvisar...



Med i en stor låda från svärfar fanns denna lampfot, den var svart men i all iver så glömde jag ta ett innan kort då penseln kom fram så fort. nu är den såklart vi å lite shabby.....

Skärmen ska få sig lite spets är det tänkt till sambons stora förtret....


Närbild på lamfoten....

Just nu står den på skänken i vardagsrummet men den känns lite klupig där så vi kanske flyttar på den om ett tag......
På skänken står även min samling med fattigmanssilver, lite svårt att fota för det blir så blankt på bilderna....
(Ser nog att jag ska skaffa en ny glödlampa som inte är fullt så stark... )




Goda vänner på middag,


hade vi igår, jätte trevligt och jag tyckte till och med att jag lyckades få till det med maten....
Vi åt Västerbottenlax med potatis, sparris och sockerärtskidor. Mycket gott!
De har en dotter som är en dag yngre än vår Felicia så det var full rulle....
Innan de röjde inomhus åkte de pulka å de var väl delade åsikter om det verkligen var så kul....
Med sig hade de ett jätte sött arrangemang, helt oväntat då vi ses rätt ofta. Men en överaskning och när de köpte den så valde de en vit kruka, undra om jag babblar mycke om mitt intresse för inredning i vitt? hi hi!
I arrangemanget så var det en agave och en liten hoya stickling som till våren nog kommer få en egen kruka. Så sött!


Tack så jätte mycket!!!




Nu skall jag till och röja disken från igår....
Hoppas att du får en skön söndag!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Hej :)
Vet du vart jag hittade dig?? På tassar:) Jag är matte till Kola o Diesel och har oxå en inredningsblogg:)
Så himla fint ni har!
Det var skoj o kika runt nu skall jag kika lite till:) Välkommen in till mig oxå om du har lust :)

Kram Katarina

Katarina sa...

Hej igen;)
Självklart får du länka till mig, jag har lagt till dig hos mig om det är ok för dig:)

Lilla sruttan så söt hon är er dotter, och superfina muffins o tårta.
Jo här är det så mycket prinsessa så det är som att vandra i ett rosa skimmer, hihi*
Vilket otroligt vackert hus ni har :)
Ha en skön eftermiddag:)

Kram Katarina